ProjectProgress

This page is actually our Game Script and will be updated once in a while.

THIS PART IS IN FINNISH ONLY! (At least for now, Sorry!)

Codename:
"Zalmyak Panic"


Documentation for a game project
2DSugarSHapers Crew; Kasperi, Maria, Juuso, Minea ja Kalle


1. Game – Salmiakki Panic

1.1 Pelin kuvaus Sidescrolling, 2D platformer

1.2 Tarina

Karkkimaassaa oli kaikki normaalia ja kivaa, kunnes suuri salmiakki yritti valloittaa karkkimaan. Karkkimaa sai torjuttua salmiakin hyökkäyksen suklaakuningattaren johdolla. Vaikka vihollinen oli torjuttu, karkkimaan suklaakuningatar päätti vangita pienen osan salmiakkia. Vuodet vierii ja pieni salmiakin palanen alkaa unelmoida vapaudesta. (pieni salmiakki toivoi aina karkkimaasta ystävää) (salmiakki ystävystyy karkkimaan kansalaisen kanssa) Karkkimaa kohtaa uuden salmiakki uhan. Suklaakuningatar paljastaa suunnitelmansa pienelle salmiakille; ”Taistele ja puolusta karkkimaata uudelta salmiakki uhalta, niin lupaamme sinulle karkkimaan kansalaisuuden. Jos käännyt meitä vastaan, pukusi josta et pääse eroon vangitsee sinut uudelleen.” Pieni salmiakki päättää taistella suurta salmiakkia vastaan. (motiivina toimii karkkimaan ystävät ja karkkimaan kansalaisuus) Muut salmiakit moralisoivat pientä salmiakkia, tämän matkalla kohti suuren salmiakin invaasio päämajaa. (asioita tapahtuuu…) Suuri salmiakki kenraali kertoo pienelle salmiakille: ”Suklaakuningatar on aina syrjinyt meitä ja karkoitti meidät muinaisina aikoina. Otamme vain takaisin mikä meille kuuluu; osan karkkimaasta.”

1.3 Ympäristö 
Karkkimaa kaikessa värikkyydessään tahrittuna mustiin sävyihin.
 Candyland tainted by dark colours -kasperi Lisätkää tähän alle yleiskonsepteja jos sellaisia teette? (katsokaa zone. nimistä ideoita tms.?)



1.4 Hahmot ja niiden ominaisuudet
Pelaaja hahmo ja viholliset, perusvihuille "sama ydin mutta eri kuori"? Lisäksi jos (unity)taitoa riittää, niin end-boss –Kalle <- Tämä vieläkin voimassa

1.4.1 Päähahmo  
Zalmyak on pelin päähahmo. Liukasliikkeinen "massasta" muodostunut ensimmäisen salmiakki- invaasion sotilas, joka jäi Candylandiin vangiksi. Zalmylla on päälläänsä ns. "vankila- haarniska", joka lukitsee hänet sisäänsä jos hän yrittää pettää karkkimaan asukit. "Uusi Zalmyak" siis taistelee toista salmiakki- invaasiota vastaan.


Piirteitä ->
Rooli = Oikeasti pohjimmiltaan hyvä Salmiakki- kansalainen, joka edellisen invaasion jäljiltä jäi vangiksi suklaamaahan
Sukupuoli = Mies
Rotu = Salmiakkia, elävä salmiakki
Luonteenpiirteet = Ystävällinen, ”oman kansan sortaja” (eli taistelee ”omiaan” vastaan, karkkien puolesta), Rokeus à ”Yksin kaikkia vastaan”.
Vahvuudet = Vahva, uskaltaa taistella muita salmareita vastaan. ”Vankila- Haarniska”, joka antaa ylivoimaa taistelussa veljiä vastaan. Salmiakit ”rotuna” fyysiesti vahvoja à Brutaaleja örkkejä eli ”Örkit vastaan haltiat” asetelma täyttyy
Heikkoudet = ”heikkona suklaaseen”, haarniska myös heikkous (”Sidottu kohtaloonsa”)
Hahmo tekee = Etenee taso tasolta tappaen vihuja ja suorittaa flengaus puzzleja (?) edetessään
- Kalle (otin mumble palaverin pöytiksestä ja muokkasin hieman)

1.4.2 Viholliset   
- Tällä hetkellä muutama, Salmiakkipää, Doggy, Muffari, HorrorPop. Osa sopii teemaan, osa ei niin mutta näissä varmaan katsotaan sitten vielä. Osasta ainakin animaatioitakin on jo


-Salmiakki pääpahis eli Desmak! Piirteet perässä ->

Desmak (Kenraali Desmak)
Rooli = Karkkimaa Invader, ”Karkkimaan Zsinghis Khan”. Myös Zalmiakin veli (tämä plot twist Huom!)
Sukupuoli = Mies
Rotu = Salmiakkilainen Overlordi
Luonteepiirteet = Aggressiviinen, katkera ensimmäisen invaasion ”tappiosta”, vallanhimoinen
Vahvuudet = Iso Salmiakki hauva (Doggy?), lukuisat ”henchmenit”
Heikkoudet = ”Putkinäköinen”, paljastaa heikon kohtansa haluamattaan.
Mitä pelissä? = LoppuBosa, odottelee viimeisessä kentässä Zalmya à Mahdollisesti tulee vaikeuttamaan Zalmiakin matkaa muissakin ruuduissa (?)
Otin tämän myös mumble palaverin pöytiksestä + muokkaus! - kalle


1.4.3 Sivuhahmot    
-Suklaakuningatar   
-Alussa tarinassa esiintyvä päähenkilön ystävä -> Ehkä käytettävissä esim. taustoissa (+demot?) - kalle - Muutama erilainen konsepti on aiheesta, mutta onko worthia alkaa animoimaan?





2. ”the Way of the Game”

2.1 Pääjuoni; Tarinan mukaan -> Intro - FLUXissa - Sovittiin että tuleva trailerin "animaatio" osuus voisi olla myös pelin intro joka avaa tarinaa. Tähän lopetus joka lopettaa tarinan.

2.2 Tasot; Karkista toiseen; kenttien värimaailmasta: Ensimmäiset tasot olisivat todella värikkäitä ja mitä pidemmälle kentissä edetään, niin salmarikorruptio alkaa näkyä enemmän ja enemmän. Viimeinen kenttä on jo melkein musta.

2.2.1 Taso 1; Candy Courtyard; Osat löytyy, kokoonpano yskii , Ideana suora kenttä jossa haaste muodostuu tien kuopista ja flengaamisesta. Tasainen ruutu.



2.2.2 Taso 2; Chocolate Forest; -> Puiden päälle hyppiminen ja puiden väliin jääminen -> tarvitsee köyttä etenemiseen. Tasainen ruutu. Kakkivat lintuansat :P



2.2.3 Taso 3: Cottoncandy Caves; Palat löytyy (vähäiset) Haaste tulisi pyörivistä platformeista.




2.2.4 Taso 4; Marshmallow Mountains; Flenga-painotteinen, ylös alas platformeja, vaara muodostuu tippumisesta.




2.2.5 Taso 5; Liquorice Swamp; Platformi painotteinen, leijuvia ja kelluvia tasoja.




(2.2.6 Taso 6; "BlackHall of the Salmiakki lord" - Ei toteuteta, mennään mielummin sillä "to be continued..." Ärsykkeellä) Tehdään taso 5:stä samalla tämä! Eli Liquirice Swamp saa olla Desmakin mesta!



2.3 Kyvyt ja aseet; Zalmy ampuu (projektiili), muut eivät.

2.3.1 Peruskyvyt ja aseet; Peruskykynä hyppy ja aseena salmiakkiblasteri.

2.3.2 Lisäkyvyt ja aseet; Salmiakki köysi/venyvä käsi (Nice-to-have).

2.3.3 Vihollisen kyvyt ja aseet; Ei mitään, päälle kävely.

2.4 Pelin tavoite; Pysäyttää salmiakki- invaasio, hyökkäämällä Desmaccia vastaan

2.4.1 Tavoitteiden kuvaus; Edetä kenttä kentältä pisteitä keräten (tähän joku juoni yhteys?-> 100 karkkia tai dessu ei tule?) ja päästä loppuun Desmaccia kohtaamaan tai alternative "To be continued" sieltä mistä aita on matalin tai puuttuu kokonaan -> DLC (Vanha: Edetään zone zonelta viholliset kukistaen, kunnes endboss. HUOM! Muistettava kerättävät "kolikot", eli varmaan jotain karkkia tässä maailmassa?)

2.4.2 Voitto/Tappio; VOITTO = Kentän läpäisy, eli pääsy tiettyyn kohtaan kentässä (portaali). TAPPIO = Kuolema, eli paluu kentän alkuun (tippuminen rotkoon, healthin väheneminen nollaan).

2.5 Äänet; Comic, -> Itse tehty + efektigeneraattori -> Äänet löytyvät.

2.5.1 Musiikki; 8 bit, CC-lisenssillä -> Musiikit löytyy.

2.5.2 Efektit; 8 bit generator -> Löytyy, lisää voi tehdä.

2.6 Pelin ohjaaminen; WASD, hiiri ja space.

2.6.1 Pelitoiminnot; Liikkuminen, hyppiminen ja ampuminen.

2.6.2 Liikkuminen;  WASD + 3 action buttons = Platform movement





3. Charts
3.1 Tekoäly: Ei ole varsinaista tekoälyä. Viholliset liikkuvat oikealle ja vasemmalle satunnaisesti. Välillä viholliset pitävät "taukoja", joiden aikana voidaan toistaa vihollisten idle-animaatio.

3.3 Kartta: Lopulliseen peliin ei laadita karttaa (Kategoriassa Nice-to-have, aikataulu eikä Unity-osaaminen ei riitä).

3.4 Käyttöliittymä: Main menu / settings / tekijät. Pelin sisällä health bar ja oma hiljalleen latautuva palkki ammuksille.


4. Schedule
4.1 Deadlinet; Sprinttien mukaan takautuvasti. Esittely elokuun lopussa.

4.2 Prioriteettilista; Toimiva versio lopullisesta pelistä. 

4.2.1 Alin hyväksyttävä taso; Tämän alemmaksi ei pääse! (vanha: Toimiva räpellys, vaikka vanhalle pohjalle uudet grafiikat)

4.2.2 Suositeltava taso; Alin hyväksyttävä taso (vanha: Oma pohja ja mielellään vähän enemmän sisältöä, kuin valmiissa pohjassa)

4.2.3 Toiveet/Lisäominaisuudet/Nice-to-Have; úber unity kooderi, taivas on rajana!

4.3 Aikataulu; Vajaa....


4.4 Resurssit; - "we have what we got" periaatteella :P ja uusimpana aivoituksena FLUX session jälkeen "We got what we have"

No comments:

Post a Comment