This page is actually our Game Script and will be updated once in a while.
THIS PART IS IN FINNISH ONLY! (At least for now, Sorry!)
-Salmiakki pääpahis eli Desmak! Piirteet perässä ->
THIS PART IS IN FINNISH ONLY! (At least for now, Sorry!)
Codename:
"Zalmyak Panic"
Documentation for a
game project
2DSugarSHapers
Crew; Kasperi, Maria, Juuso, Minea ja Kalle
1. Game – Salmiakki Panic
1.1 Pelin kuvaus Sidescrolling, 2D platformer
1.2 Tarina
Karkkimaassaa oli kaikki normaalia ja kivaa, kunnes suuri
salmiakki yritti valloittaa karkkimaan. Karkkimaa sai torjuttua salmiakin
hyökkäyksen suklaakuningattaren johdolla. Vaikka vihollinen oli torjuttu,
karkkimaan suklaakuningatar päätti vangita pienen osan salmiakkia. Vuodet
vierii ja pieni salmiakin palanen alkaa unelmoida vapaudesta. (pieni salmiakki
toivoi aina karkkimaasta ystävää) (salmiakki ystävystyy karkkimaan kansalaisen
kanssa) Karkkimaa kohtaa uuden salmiakki uhan. Suklaakuningatar paljastaa
suunnitelmansa pienelle salmiakille; ”Taistele ja puolusta karkkimaata uudelta
salmiakki uhalta, niin lupaamme sinulle karkkimaan kansalaisuuden. Jos käännyt
meitä vastaan, pukusi josta et pääse eroon vangitsee sinut uudelleen.” Pieni
salmiakki päättää taistella suurta salmiakkia vastaan. (motiivina toimii
karkkimaan ystävät ja karkkimaan kansalaisuus) Muut salmiakit moralisoivat
pientä salmiakkia, tämän matkalla kohti suuren salmiakin invaasio päämajaa.
(asioita tapahtuuu…) Suuri salmiakki kenraali kertoo pienelle salmiakille:
”Suklaakuningatar on aina syrjinyt meitä ja karkoitti meidät muinaisina
aikoina. Otamme vain takaisin mikä meille kuuluu; osan karkkimaasta.”
1.3 Ympäristö
Karkkimaa
kaikessa värikkyydessään tahrittuna mustiin sävyihin.
Candyland tainted by dark colours -kasperi
Lisätkää tähän alle yleiskonsepteja jos sellaisia teette? (katsokaa zone.
nimistä ideoita tms.?)
1.4 Hahmot ja niiden ominaisuudet
Pelaaja
hahmo ja viholliset, perusvihuille "sama ydin mutta eri kuori"?
Lisäksi jos (unity)taitoa riittää, niin end-boss –Kalle <- Tämä vieläkin
voimassa
1.4.1 Päähahmo
Zalmyak on
pelin päähahmo. Liukasliikkeinen "massasta" muodostunut ensimmäisen
salmiakki- invaasion sotilas, joka jäi Candylandiin vangiksi. Zalmylla on
päälläänsä ns. "vankila- haarniska", joka lukitsee hänet sisäänsä jos
hän yrittää pettää karkkimaan asukit. "Uusi Zalmyak" siis taistelee
toista salmiakki- invaasiota vastaan.
Piirteitä
->
Rooli =
Oikeasti pohjimmiltaan hyvä Salmiakki- kansalainen, joka edellisen invaasion
jäljiltä jäi vangiksi suklaamaahan
Sukupuoli =
Mies
Rotu =
Salmiakkia, elävä salmiakki
Luonteenpiirteet
= Ystävällinen, ”oman kansan sortaja” (eli taistelee ”omiaan” vastaan, karkkien
puolesta), Rokeus à ”Yksin kaikkia vastaan”.
Vahvuudet =
Vahva, uskaltaa taistella muita salmareita vastaan. ”Vankila- Haarniska”, joka
antaa ylivoimaa taistelussa veljiä vastaan. Salmiakit ”rotuna” fyysiesti
vahvoja à Brutaaleja örkkejä eli ”Örkit vastaan haltiat” asetelma täyttyy
Heikkoudet
= ”heikkona suklaaseen”, haarniska myös heikkous (”Sidottu kohtaloonsa”)
Hahmo tekee
= Etenee taso tasolta tappaen vihuja ja suorittaa flengaus puzzleja (?)
edetessään
- Kalle
(otin mumble palaverin pöytiksestä ja muokkasin hieman)
1.4.2 Viholliset
- Tällä hetkellä
muutama, Salmiakkipää, Doggy, Muffari, HorrorPop. Osa sopii teemaan, osa ei
niin mutta näissä varmaan katsotaan sitten vielä. Osasta ainakin
animaatioitakin on jo
-Salmiakki pääpahis eli Desmak! Piirteet perässä ->
Desmak
(Kenraali Desmak)
Rooli =
Karkkimaa Invader, ”Karkkimaan Zsinghis Khan”. Myös Zalmiakin veli (tämä plot
twist Huom!)
Sukupuoli =
Mies
Rotu =
Salmiakkilainen Overlordi
Luonteepiirteet
= Aggressiviinen, katkera ensimmäisen invaasion ”tappiosta”, vallanhimoinen
Vahvuudet =
Iso Salmiakki hauva (Doggy?), lukuisat ”henchmenit”
Heikkoudet
= ”Putkinäköinen”, paljastaa heikon kohtansa haluamattaan.
Mitä
pelissä? = LoppuBosa, odottelee viimeisessä kentässä Zalmya à Mahdollisesti
tulee vaikeuttamaan Zalmiakin matkaa muissakin ruuduissa (?)
Otin tämän
myös mumble palaverin pöytiksestä + muokkaus! - kalle
1.4.3 Sivuhahmot
-Suklaakuningatar
-Alussa
tarinassa esiintyvä päähenkilön ystävä -> Ehkä käytettävissä esim.
taustoissa (+demot?) - kalle - Muutama erilainen konsepti on aiheesta, mutta
onko worthia alkaa animoimaan?
2. ”the Way of the Game”
2.1 Pääjuoni; Tarinan mukaan -> Intro -
FLUXissa - Sovittiin että tuleva trailerin "animaatio" osuus voisi
olla myös pelin intro joka avaa tarinaa. Tähän lopetus joka lopettaa tarinan.
2.2 Tasot; Karkista toiseen; kenttien
värimaailmasta: Ensimmäiset tasot olisivat todella värikkäitä ja mitä
pidemmälle kentissä edetään, niin salmarikorruptio alkaa näkyä enemmän ja
enemmän. Viimeinen kenttä on jo melkein musta.
2.2.1 Taso 1; Candy Courtyard; Osat
löytyy, kokoonpano yskii , Ideana suora kenttä jossa haaste muodostuu tien
kuopista ja flengaamisesta. Tasainen ruutu.
2.2.2 Taso 2; Chocolate Forest; -> Puiden päälle hyppiminen ja
puiden väliin jääminen -> tarvitsee köyttä etenemiseen. Tasainen ruutu. Kakkivat lintuansat :P
2.2.4 Taso 4; Marshmallow Mountains; Flenga-painotteinen, ylös alas platformeja, vaara muodostuu
tippumisesta.
(2.2.6 Taso 6; "BlackHall of the Salmiakki
lord" - Ei toteuteta, mennään mielummin sillä "to be
continued..." Ärsykkeellä) Tehdään taso 5:stä samalla tämä! Eli Liquirice Swamp saa olla Desmakin mesta!
2.3 Kyvyt ja aseet; Zalmy ampuu (projektiili), muut eivät.
2.3.1 Peruskyvyt ja aseet; Peruskykynä hyppy
ja aseena salmiakkiblasteri.
2.3.2 Lisäkyvyt ja aseet; Salmiakki
köysi/venyvä käsi (Nice-to-have).
2.3.3 Vihollisen kyvyt ja aseet; Ei mitään, päälle
kävely.
2.4 Pelin tavoite; Pysäyttää salmiakki- invaasio, hyökkäämällä
Desmaccia vastaan
2.4.1 Tavoitteiden kuvaus; Edetä
kenttä kentältä pisteitä keräten (tähän joku juoni yhteys?-> 100 karkkia tai
dessu ei tule?) ja päästä loppuun Desmaccia kohtaamaan tai alternative "To
be continued" sieltä mistä aita on matalin tai puuttuu kokonaan -> DLC (Vanha: Edetään zone zonelta viholliset
kukistaen, kunnes endboss. HUOM! Muistettava kerättävät "kolikot",
eli varmaan jotain karkkia tässä maailmassa?)
2.4.2 Voitto/Tappio; VOITTO = Kentän
läpäisy, eli pääsy tiettyyn kohtaan kentässä (portaali). TAPPIO = Kuolema, eli paluu kentän alkuun (tippuminen rotkoon, healthin väheneminen nollaan).
2.5 Äänet; Comic, -> Itse tehty + efektigeneraattori ->
Äänet löytyvät.
2.5.1 Musiikki; 8 bit, CC-lisenssillä -> Musiikit löytyy.
2.5.2 Efektit; 8 bit generator -> Löytyy, lisää voi tehdä.
2.6 Pelin ohjaaminen; WASD, hiiri ja
space.
2.6.1 Pelitoiminnot; Liikkuminen, hyppiminen ja ampuminen.
2.6.2 Liikkuminen; WASD + 3
action buttons = Platform movement
3. Charts
3.1 Tekoäly: Ei ole varsinaista tekoälyä. Viholliset liikkuvat oikealle ja vasemmalle satunnaisesti. Välillä viholliset pitävät "taukoja", joiden aikana voidaan toistaa vihollisten idle-animaatio.
3.3 Kartta: Lopulliseen peliin ei laadita karttaa (Kategoriassa Nice-to-have, aikataulu eikä Unity-osaaminen ei riitä).
3.4 Käyttöliittymä: Main menu / settings / tekijät. Pelin sisällä health bar ja oma hiljalleen latautuva palkki ammuksille.
4. Schedule
4.1 Deadlinet; Sprinttien mukaan takautuvasti. Esittely elokuun lopussa.
4.2 Prioriteettilista; Toimiva versio lopullisesta pelistä.
4.2.1 Alin hyväksyttävä taso; Tämän alemmaksi
ei pääse! (vanha: Toimiva räpellys, vaikka vanhalle
pohjalle uudet grafiikat)
4.2.2 Suositeltava taso; Alin hyväksyttävä
taso (vanha: Oma pohja ja mielellään vähän enemmän
sisältöä, kuin valmiissa pohjassa)
4.2.3 Toiveet/Lisäominaisuudet/Nice-to-Have; úber unity kooderi,
taivas on rajana!
4.3 Aikataulu; Vajaa....
4.4 Resurssit; - "we have what we got" periaatteella
:P ja uusimpana aivoituksena FLUX session jälkeen "We got what we
have"
No comments:
Post a Comment